Δευτέρα, 17 Ιουνίου 2013

Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου (σύστημα ψεκασμού) Εισαγωγικά


Οι κινητήρες πετρελαίου έχουν αρκετές διαφορές από τους κινητήρες βενζίνης, η σημαντικότερη διαφορά βρίσκεται στο σύστημα τροφοδοσίας του καυσίμου καθότι αυτή γίνεται με διαφορετικό τρόπο στους πετρελαιοκινητήρες από τους βενζινοκινητήρες. Στο βενζινοκινητήρα η βενζίνη μπαίνει στους κυλίνδρους μαζί με τον αέρα,  η ποσότητα της ρυθμίζεται αυτόματα με αποτέλεσμα η αναλογία βενζίνης και αέρα να είναι σχεδόν σταθερή. Ο βενζινοκινητήρας διαθέτει την πεταλούδα του καυσίμου μίγματος με την οποία ρυθμίζεται η ποσότητα του αέρα και της βενζίνης που μπαίνει στον κύλινδρο. Έτσι αυξομειώνονται οι στροφές του κινητήρα.

Στον πετρελαιοκινητήρα δεν υπάρχει πεταλούδα, η εισαγωγή είναι ανοικτή και η ποσότητα του αέρα που μπαίνει στους κυλίνδρους είναι σχεδόν σταθερή ενώ δεν είναι σταθερή η ποσότητα πετρελαίου. Αυτή την ελέγχει ο χειριστής του τρακτέρ ο οποίος αυξομειώνει τις στροφές του κινητήρα. Υπάρχει λοιπόν ένα σύστημα που ρυθμίζει την ποσότητα πετρελαίου που θα μπει στον κύλινδρο την κατάλληλη στιγμή με την κατάλληλη ταχύτητα και στην κατάλληλη κατάσταση για να καεί. Σ’ αυτό το σημείο πρέπει να σημειωθεί ότι στους πετρελαιοκινητήρες δεν υπάρχουν μπουζί και η ανάφλεξη του πετρελαίου γίνεται με την μεγάλη θερμότητα που αναπτύσσεται στους κυλίνδρους και τη ψηλή συμπίεση του αέρα.

Το σύστημα ψεκασμού στους πετρελαιοκινητήρες αποτελείται από :

  • Το ντεπόζιτο
  • Το δίκτυο σωληνώσεων
  • Το φίλτρο πετρελαίου
  • Τη βοηθητική αντλία
  • Την αντλία πετρελαίου
  • Τα μπέκ
  • Τον αυτόματο ρυθμιστή στροφών       

Σε επόμενες αναρτήσεις μας θα περιγράψουμε κάθε ένα από τα μέρη του συστήματος ψεκασμού των πετρελαιοκινητήρων.
σύστημα ψεκασμού στους πετρελαιοκινητήρες
σύστημα ψεκασμού στους πετρελαιοκινητήρες

Δεν υπάρχουν σχόλια: