Ο Στροφαλοφόρος άξονας του κινητήρα κάθε τρακτερ μετατρέπει με τη βοήθεια των μπιελών την ευθύγραμμη - παλινδρομική κίνηση των πιστονιών σε περιστροφική. Κατασκευάζεται από ειδικό κράμα χάλυβα που περιέχει χρώμιο και νικέλιο, έπειτα από ειδική κατεργασία. Παλαιότερα η διαμόρφωση του ακολουθούσε τα παρακάτω στάδια :
- Σφυρηλάτηση εν θερμώ.
- Μηχανουργική κατεργασία.
- Θερμική κατεργασία
- Λείανση.
Στις μέρες μας, με την ανάπτυξη ειδικών χυτοχαλύβων υψηλής αντοχής, η κατασκευή των στροφαλοφόρων αξόνων, γίνεται όλο και περισσότερο με χύτευση.
Προκειμένου να ελαττωθεί η φθορά της επιφάνειας των κομβίων, γίνεται ειδική επεξεργασία επιφανειακής σκλήρυνσης (με βαφή ή με εναζώτωση).
Βαφή = Θερμαίνεται ταχύτατα η επιφάνεια των κομβίων (με φλόγα η με επαγωγικά ρεύματα) και ψύχεται απότομα με νερό.
Εναζώτωση = Θερμαίνεται στους 600ο C σε ατμόσφαιρα που περιέχει αμμωνία και υδρογονάνθρακες.
Προκειμένου να ελαττωθεί η φθορά της επιφάνειας των κομβίων, γίνεται ειδική επεξεργασία επιφανειακής σκλήρυνσης (με βαφή ή με εναζώτωση).
Βαφή = Θερμαίνεται ταχύτατα η επιφάνεια των κομβίων (με φλόγα η με επαγωγικά ρεύματα) και ψύχεται απότομα με νερό.
Εναζώτωση = Θερμαίνεται στους 600ο C σε ατμόσφαιρα που περιέχει αμμωνία και υδρογονάνθρακες.
Διάταξη Στρόφαλου-βολάν-μπιέλας-πιστονιού |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου