Το λάδι της μηχανής είναι μείγμα υδρογονανθράκων οι οποίοι προέρχονται
από το ορυκτό πετρέλαιο μέσω της κλασματικής αποστάξεως. Συνήθως αγοράζουμε
λάδια γνωστής εταιρίας, ως κριτήρια για τη προμήθεια ενός λαδιού που θα
λιπαίνει ικανοποιητικά τα μέρη ενός κινητήρα τρακτέρ μπορεί να θεωρηθούν τα ακόλουθα :
- Η προστασία με τη δημιουργία λιπαντικής μεμβράνης στις επιφάνειες των εξαρτημάτων που κινούνται.
- Η αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες.
- Η αντοχή στη διάβρωση και στην οξείδωση.
- Η μη δημιουργία λάσπης.
- Η προστασία των ελατηρίων των πιστονιών από το κόλλημα.
- Η διατήρηση ικανοποιητικής ροής και σε χαμηλές θερμοκρασίες.
- Η μη δημιουργία αφρού και η μη διάσπαση του από υπερβολική και μακροχρόνια χρήση.
Η εταιρία μηχανικών αυτοκινήτων των ΗΠΑ (Society of Automobile Engineers - SAE) είναι αυτή που επισημοποίησε το SAE. Το SAE είναι το ιξώδες του λαδιού, δηλαδή
το μέτρο ρευστότητας του σε συγκεκριμένη θερμοκρασία. Τα ελαφρά λάδια
μετρούνται στους 0o F
χρησιμοποιούνται το χειμώνα και απεικονίζονται με κάποιον αριθμό π.χ SAE 5W, 10W, ενώ τα πιο βαριά μετρούνται
στους 210o F και απεικονίζονται ως SAE 20W, 30W…. Η
ρευστότητα του λαδιού είναι ανάλογη με τη θερμοκρασία, δηλαδή αυξάνει εάν η
θερμοκρασία είναι υψηλή και μειώνεται όταν αυτή είναι χαμηλότερη. Κάποια λάδια είναι
λεπτά σε χαμηλές θερμοκρασίες και πιο βαριά σε υψηλότερες, αυτά καλούνται πολλαπλού
βαθμού ή πολλαπλού ιξώδους και απεικονίζονται
ως SAE
10W – 30, προστατεύουν το κινητήρα σ’ όλες τις καιρικές
συνθήκες. Οι αριθμοί του SAE
αναγράφονται πάνω στις συσκευασίες των λαδιών και δεν πρέπει να είναι το
μοναδικό κριτήριο για την επιλογή λαδιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου