Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

Ερπύστριες

Μετά τα ελαστικά αποτελεί το άλλο μέσο πρόωσης των τρακτέρ. Είναι τεχνητό οδόστρωμα πάνω στο οποίο κυλούν χαλύβδινοι τροχοί παραπλήσιο με το σιδηρόδρομο. Η λειτουργία τους και ο τρόπος κίνησης τους έχει γίνει ευρύτερα γνωστές λόγω της χρησιμοποίησης τους στα τεθωρακισμένα άρματα. Η χρήση τους στη χώρα μας είναι περιορισμένη. Θωρείται ιδανικό μέσο πρόωσης σε υγρά, τυρφώδη, αμμώδη και πετρώδη εδάφη. Πλεονεκτήματα : συμπιέζουν λιγότερο το έδαφος, εξασφαλίζουν καλύτερη πρόσφυση απ’ ότι τα ελαστικά, επιτρέπουν την εργασία κάτω από δυσμενείς συνθήκες. Μειονεκτήματα : το υψηλό κόστος, μικρότερη ταχύτητα κατά τη μετακίνηση. το σύστημα κίνησης ενός ερπυστριοφόρου τρακτερ αποτελείται από :
Την ερπύστρια, είναι μια συνεχής αλυσίδα που αποτελείται από τα πέδιλα τους πείρους και τους τριβείς.
Τον οδοντωτό κινητήριο τροχό, μεταδίδει την κίνηση από τον κινητήρα στην ερπύστρια.
Τα ράουλα, διαχωρίζονται σε πάνω ράουλα που συγκρατούν το βάρος του πάνω τμήματος της ερπύστριας και σε κάτω ράουλα που είναι στερεωμένα σε ίσες αποστάσεις στο πλαίσιο της τα οποία στηρίζουν το βάρος το οχήματος και το κατανέμουν ομοιόμορφα.
Τον αργό τροχό, μαζί με ένα δυνατό ελατήριο εξασφαλίζει το τέντωμα της.
Τους προφυλακτήρες, προστατεύουν τα ράουλα από πέτρες, εμποδίζουν τις λάσπες να μπουν κυρίως όμως οδηγούν την ερπύστρια, εμποδίζουν το στρίψιμο της και την κάμψη της.
Το πλαίσιο, είναι ο σκελετός πάνω στο οποίο στηρίζονται όλα τα προηγούμενα μέρη του συστήματος.  
 
ερπυστριοφόρο τρακτέρ
ερπυστριοφόρο τρακτέρ

Δεν υπάρχουν σχόλια: