Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

καλλιέργειες δέντρων


Από τις πλέον χρηστικές εφαρμογές των τρακτέρ είναι οι καλλιέργειες δέντρων, γι’ αυτό και όσα εμπλέκονται ονομάζονται τρακτέρ δενδροκομικά. Οι δενδρώδεις καλλιέργειες είναι πολυετή φυτά τα οποία εκμεταλλευόμαστε για να παράγουμε καρπούς, διαχωρίζονται δε, σε καρποφόρα δένδρα και καρποφόρους θάμνους. Στα καρποφόρα δένδρα συγκαταλέγονται αυτά που παράγουν νωπούς καρπούς όπως η βερικοκιά, η λεμονιά, η ροδακινιά, η μηλιά, η πορτοκαλιά κ.α, ή αυτά που παράγουν ξηρούς καρπούς όπως η καρυδιά, η αμυγδαλιά, η φιστικιά, η φουντουκιά, κ.ά. Οι καρποφόροι θάμνοι δίνουν νωπούς καρπούς, σ’ αυτούς ανήκουν το αμπέλι, το ακτινίδιο, η βατομουριά, κ.α. 
Είδη δέντρων
Επειδή η Ελλάδα έχει εύκρατο κλίμα, χρήσιμο είναι να δούμε τα είδη των οπορωφόρων δέντρων που καλλιεργούνται στη χώρα μας. Διακρίνουμε λοιπόν τα γιγαρτόκαρπα (κυδωνιά, αχλαδιά, μηλιά), τα πυρηνόκαρπα (ροδακινιά, βερικοκιά, κερασιά, βυσσινιά) και τα δέντρα των ξηρών καρπών ή ακρόδρυα (αμυγδαλιά, καρυδιά).  Μια άλλη κατηγορία δένδρων είναι τα υποτροπικά, σ’ αυτήν ανήκουν τα φυλλοβόλα (συκιά, ακτινίδιο) και τα αείφυλλα (ελιά, λεμονιά. πορτοκαλιά).Ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι ασχολούνται με τα δέντρα είναι οι καρποί τους, οι οποίοι έχουν σημαντική θρεπτική αξία με ευχάριστη γεύση και άρωμα. Οι νωποί καρποί είναι πλούσιοι σε βιταμίνες A και C ενώ οι ξηροί καρποί έχουν πληθώρα λιπιδίων, πρωτεϊνών, βιταμινών και ανόργανων αλάτων.
 
λεμονιά

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

Ανατροπή

Γνωρίζουμε ότι τα τρακτέρ είναι ευαίσθητα στη μετακίνηση του κέντρου βάρους τους, στις πιο πολλές περιπτώσεις αυτό βρίσκεται μπροστά από το κάθισμα του οδηγού και λίγο πάνω από το πίσω άξονα. Ακόμη και σε ίσιες επιφάνειες (δρόμοι ή χωράφια), ενέργειες ή δυνάμεις μπορούν να μεταβάλλουν τη σταθερότητα του τρακτερ λ.χ η προσαρμογή ενός παρελκομένου, η χρήση του κουβά ανεβασμένου (ανυψωμένου), η φυγόκεντρος δύναμη που αναπτύσσεται εξαιτίας της ταχύτητας επίσης η οδήγηση σε ανώμαλο έδαφος ή σε έδαφος με κλίση. Χρειάζεται λοιπόν προσοχή στον χειρισμό του.

Τι πρέπει να προσέχετε :  
  1. Να αποφεύγετε τις πολύ απότομες πλαγιές. 
  2. Μήν σταματάτε στις απότομες πλαγιές, εάν για κάποιο λόγο βαλτώσει βάλτε τη ρεβέρσα, εάν ακινητοποιηθεί τραβήξτε χειρόφρενο.
  3. Εάν είναι απαραίτητο να οδηγείτε σε μέρος που καλύπτεται με βλάστηση κοντά σε χαντάκι υπάρχει κίνδυνος να μη δείτε τυχόν τρύπες. 
  4. Οδηγείτε με την ίδια ταχύτητα στην ανηφόρα και στην κατηφόρα.
 

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

Υνάροτρο


Πρόκειται ίσως για το πιο αξιόλογο γεωργικό εργαλείο και όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενη δημοσίευση χρησιμοποιείται προσδεδεμένο σ' ένα τρακτέρ για να οργωθεί ένα χωράφι. Δηλαδή να κομματιάσει, να αναποδογυρίσει το έδαφος, να σκεπάσει τα φυτικά υπολείμματα και να καταπολεμήσει τα ζιζάνια.
Το υνάροτρο έχει τρείς πλευρές, το υνί, την ευθυντηρία (επίπεδες επιφάνειες) και τον αναστρεπτήρα (καμπυλωτή επιφάνεια).


Αποτελείται από :


α) την τριγωνική βάση, πρόκειται για τριγωνικό πλαίσιο που βρίσκεται στο κέντρο του σώματος και συνδέει όλα τα τμήματα μεταξύ τους. Δίνει το σφηνοειδές σχήμα του αρότρου, το πλάτος της τριγωνικής βάσης εξαρτάται από τον αριθμό των υνίων και τις συνθήκες εργασίας.
τριγωνική βάση
 τριγωνική βάση αρότρου

β) το υνί, το οποίο κόβει το έδαφος σε ζώνες (λουρίδες) το χαλαρώνει και μερικώς το ανυψώνει, τα υνιά φτιάχνονται σε αρκετά σχήματα για να ανταποκρίνονται σε διαφορετικές συνθήκες εργασίας. 
υνί
 υνί αρότρου
γ) τον αναστρεπτήρα, ο οποίος κομματιάζει και αναποδογυρίσει το έδαφος που έκοψε το υνί.Το μεγαλύτερο κομμάτιασμα γίνεται στο χαμηλότερο τμήμα του, ενώ το μεγαλύτερο αναποδογύρισμα του εδάφους γίνεται στο ψηλότερο τμήμα του.
αναστρεπτήρας
 αναστρεπτήρας αρότρου
δ) την ευθυντηρία, είναι μακρόστενη μεταλλική λεπίδα που στηρίζεται στην τριγωνική βάση του αρότρου, σκοπός της είναι να αυξάνει τη σταθερότητα κίνησης του αρότρου για να κινείται αυτό σε ευθεία πίσω από το τρακτέρ. Το μήκος της ποικίλει από 24-50 εκ., εξαρτάται από τις συνθήκες εργασίας (είδος εδάφους) και την κατασκευή του αρότρου.
ευθυντηρία αρότρου
 ευθυντηρία αρότρου
 ε) τη βάση του αρότρου, η οποία ενώνει το σώμα του με το πλαίσιο. 
Έχουμε 4 τύπους
  • Με βίδα ή πείρο ασφάλειας
  • Με καστάνια ασφάλειας
  • Με αυτόματη υδραυλική επαναφορά
  • Με αυτόματη μηχανική  επαναφορά
βάση του αρότρου
βάση αρότρου
στ) το πλαίσιο του αρότρου, είναι η σπονδυλική στήλη του, σ’ αυτό ενώνεται η  βάση του αρότρου. Για να μην εμποδίζεται η εργασία του αρότρου από το μεγάλο όγκο των φυτικών υπολειμμάτων που παραμένουν στο χωράφι, πρέπει να δίνεται μεγάλη σημασία : α) στην κατακόρυφη απόσταση ανάμεσα στη κόψη του υνίου και στο πλαίσιο, ώστε να είναι αρκετά μεγάλη, β) στην απόσταση μεταξύ της μύτης του προηγούμενου και της μύτης του επόμενου υνίου, γ) στη διαγώνια απόσταση μεταξύ των υνίων και δ) στο πλάτος των βάσεων του αρότρου
πλαίσιο του αρότρου
πλαίσιο του αρότρου
ζ) ο τροχός ελέγχου βάθους του οργώματος, για να οργώνουμε στο επιθυμητό βάθος σε περιοχές που υπάρχουν απότομες διακυμάνσεις του εδάφους 
τροχός ελέγχου βάθους


Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Σύνδεση γεωργικών μηχανημάτων (παρελκομένων)

Προτού ακόμη κατεβείτε απο το τρακτέρ για να χειριστείτε το λεβιέ των μπράτσων του υδραυλικού προκειμένου να προσαρμόσετε το παρελκομένο ή να το αποσυνδέσετε από το σύνδεσμο τριών σημείων του φροντίστε :
  1. Να έχετε τραβήξει το χειρόφρενο.
  2. Οι λεβιέδες ταχυτήτων να είναι στο νεκρό σημείο.
  3. Το P.T.O να είναι αποσυνδεδεμένο (στο νεκρό σημείο).
  4. Το χειρόγκαζο να είναι στο ρελαντί.
  5. Να μην υπάρχει άνθρωπος πάνω ή δίπλα στο παρελκόμενο.

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

Πώς να ξεκινήσετε να οδηγείτε ένα τρακτέρ

Προτού μάθετε να οδηγείτε, θεωρούμε φρόνιμο να εξοικειωθείτε με τη θέση και τη λειτουργία των χειριστηρίων. 
  1. Όταν ανεβείτε στο τρακτέρ πρέπει να ελέγξετε το κιβώτιο ταχυτήτων του PTO ώστε να είναι στο νεκρό σημείο.
  2. Ελέγξτε περιμετρικά, εάν υπάρχει κάποιος άνθρωπος κοντά.
  3. Καθίστε στο κάθισμα του χειριστή.
  4. Πατήστε το  πεντάλ του συμπλέκτη και το πεντάλ του γκαζιού και μετά γυρίστε το κλειδί για να ξεκινήσει ο κινητήρας (εάν απαιτείται προθέρμανση, γυρίστε  πρώτα το κλειδί στο σημείο προθέρμανσης για 10 δευτερόλεπτα).
  5. Μόλις ξεκινήσει ο κινητήρας αφήστε το πεντάλ του γκαζιού και επιλέξτε ταχύτητα.
  6. Μετά αφήστε απαλά το συμπλέκτη με το αριστερό πόδι και πατήστε με το δεξί πόδι ελαφρά το πεντάλ του γκαζιού. Αυτή η κίνηση είναι ίδια με το αυτοκίνητο. Να θυμάστε ότι η ταχύτητα με την οποία κινείται το ΤΡΑΚΤΕΡ είναι πολύ μικρότερη απ’ αυτή του αυτοκινήτου.
 Όταν τελειώσετε την καθημερινή εργασία σας φθάσετε στο σημείο στάθμευσης (parking), σιγουρευτείτε ότι
  1. Τραβήξατε το χειρόφρενο.
  2. Αποσυνδέσατε το PTO (να είναι στο νεκρό σημείο).
  3. Σβήσατε τον κινητήρα.
  4. Αφαιρέσατε το κλειδί.
τρακτεράκι MITSUBISHI