Παρασκευή 17 Αυγούστου 2012

Μέτρα αποφυγής ατυχήματος κατά την οδήγηση

Κατά τη διάρκεια της οδήγησης του ΤΡΑΚΤΕΡ σας συνιστούμε να πάρετε τα κάτωθι μέτρα αποφυγής ατυχήματος :

  • Τηρείτε τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. 
  • Ποτέ μην οδηγείτε όταν έχετε καταναλώσει αλκοόλ. 
  • Να πηγαίνετε στη δεξιά πλευρά του δρόμου, αφήνοντας τα γρηγορότερα οχήματα να σας προσπερνούν. 
  • Μην μεταφέρετε συνεπιβάτες, ιδίως παιδιά. 
  • Ελέγχετε προσεκτικά πριν βγείτε σε δρόμο μεγαλύτερης κυκλοφορίας. 
  • Την νύχτα χαμηλώστε την ένταση των φώτων, όταν έχετε απέναντι σας άλλο όχημα. 
  • Εάν έχετε προσαρτήσει φερόμενη φρέζα και βρίσκεστε σε ανηφορικούς δρόμους με μεγάλη κλίση φροντίστε να την κρατάτε σε χαμηλό ύψος. 
  • Τις στροφές πρέπει να τις παίρνετε μικρή (χαμηλή) ταχύτητα.




Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Πριν την οδήγηση

Προτού οδηγήσετε το τρακτέρ αλλά και για την ασφαλή χρήση του, κρίνονται απαραίτητα: 
α) να κατέχετε άδεια οδηγήσεως,
β) να φροντίσετε να μάθετε καλά τη λειτουργία του τρακτερ (των μοχλών, των πηδαλίων, των βαλβίδων κλπ),
γ) να φοράτε κατάλληλη ενδυμασία (όχι φαρδιά ρούχα επειδή υπάρχει κίνδυνος να πιαστούν στα μηχανήματα, προτιμήστε ολόσωμες φόρμες εργασίας),
δ) τα υποδήματα σας να έχουν αντιολισθητικές σόλες για να μην γλιστράνε,
ε) να αφαιρέστε τυχόν ρολόγια, βέρες ή δακτυλίδια και κολιέ,
στ) να χρησιμοποιείτε τις χειρολαβές για να ανεβείτε ή να κατεβείτε,
ζ) να διατηρείτε πάντα καθαρά τα πεντάλ και το δάπεδο (για να μην γλιστράνε) και
η) να ακολουθείτε πάντα τις Ενέργειες πριν από την εκκίνηση του κινητήρα που σας έχουμε επισημάνει.

Κυριακή 5 Αυγούστου 2012

Ενέργειες πριν από την εκκίνηση του κινητήρα

Συνοψίζοντας, συγκεντρώνουμε τις προηγούμενες αναρτήσεις και σας παρουσιάζουμε τις απαραίτητες ενέργειες προτού ξεκινήσετε τα κινητήρα. 
  1. Εξετάστε τα μέρη του τρακτέρ (κολάρα, σωλήνες, ρακόρ)για τυχόν διαρροές πριν βάλετε μπρος στον κινητήρα, επίσης επιθεωρήστε εάν υπάρχει κάποιο λάθος στην συνδεσμολογία οποιοδήποτε παρελκόμενου.
  2. Λιπάνετε τα κινούμενα μέρη, εκτός από το λάδι λίπανσης των λαστιχένιων μερών, όπως είναι οι ζώνες. Λιπαίνετε επίσης κάθε σύρμα ή μοχλό που έχετε προσθέσει για να σας βοηθήσει σε κάποια εργασία.
  3. Γρασάρετε στα σημεία επαφής επιφανειών (γρασαδοράκια) τα οποία  έχει τοποθετήσει ο κατασκευαστής.
  4. Ελέγξτε την ποσότητα του λιπαντικού του κινητήρα όπως σας έχουμε υποδείξει, συμπληρώστε ή αντικαταστήστε το.
  5. Αν το τρακτερ έχει υδρόψυκτο κινητήρα ελέγξτε το αντιψυκτικό και συμπληρώστε εάν απαιτείται.
  6. Επιθεωρείστε τον ιμάντα του ανεμιστήρα για ρωγμές.
  7. Ελέγξτε την ποσότητα του καυσίμου ντίζελ στο ρεζερβουάρ και πράξτε αναλόγως

Τετάρτη 1 Αυγούστου 2012

Γρασάρισμα

Η περιοδική κατά τακτά χρονικά διαστήματα λίπανση (γρασάρισμα) σημείων του τρακτέρ επιβάλλεται όταν λειτουργεί κάτω από συνθήκες υγρασίας και σκόνης. Ο κύριος λόγος του γρασαρίσματος είναι να απομακρυνθούν βρωμιές ή σκόνες από τις επιφάνειες τριβής που μπορεί να τις αλλοιώσουν και στην συνέχεια να τις καταστρέψουν.
Απαραίτητο είναι λοιπόν οι ιδιοκτήτες ή οι χειριστές να προμηθευτούν από το εμπόριο ένα γρασαδόρο. Τα κυριότερα σημεία που πρέπει να λιπαίνουμε είναι :
  1. οι πείροι των ακραξονίων,
  2. τα ρουλεμάν των τροχών,
  3. οι άξονες των ποδομοχλών (φρένων & συμπλέκτη),
  4. η κολώνα του τιμονιού,
  5. τα κουζινέτα αιωρήσεως του μπροστινού άξονα,
  6. οι μηχανισμοί οριζοντίωσης και ρύθμισης του μήκους των ράβδων ανύψωσης του υδραυλικού συστήματος.
Όλα τα ανωτέρω πρέπει να τα γρασάρουμε με την ίδια σειρά (για να μην ξεχάσουμε κάποιο) τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα εφόσον καταπονούμε καθημερινά το τρακτερ.
Το γρασάρισμα γίνεται ως εξής : Γεμίζουμε τον γρασαδόρο με το χέρι ή με κάποιο καθαρή σπάτουλα προσέχοντας να είναι απαλλαγμένος εσωτερικά από ακαθαρσίες ή σκόνες. Κατόπιν σκουπίζουμε, καθαρίζουμε καλά τα επιστόμια των λιπαντήρων (γρασαδοράκια), προσαρμόζουμε τον γρασαδόρο στα γρασαδοράκια και κάνουμε αρκετούς εμβολισμούς ώσπου να φανεί καθαρό γράσο στον σημείο επαφής (γρασαδόρου με γρασαδοράκι)    

Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Τροφοδοσία με πετρέλαιο

  1. Το γέμισμα του ντεπόζιτου του τρακτέρ με Diesel καλό είναι να γίνεται μόλις τελειώσουμε την καθημερινή εργασία. Μ’ αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η εισχώρηση και η συμπύκνωση υδρατμών στο ντεπόζιτο,  όταν κατά τη νύχτα έρχονται αυτοί σε επαφή με τα κρύα τοιχώματα του. Με την ενέργεια μας αυτή διευκολύνουμε και ενισχύουμε το ξεκίνημα του κινητήρα την επόμενη μέρα.
  2. Σε περίπτωση κατά την οποία η πρόσβαση σε πρατήριο καυσίμων είναι δύσκολη ή είναι απόλυτη ανάγκη να προμηθευτούμε δοχείο μεταφοράς καυσίμων προκειμένου να ανεφοδιάζουμε με Diesel το τρακτερ χρήσιμο είναι αυτό να είναι χωρητικότητας 10-15 λίτρων για λόγους ευκινησίας και να συνοδεύεται με χωνί για να μην χύνεται το καύσιμο έξω από το στόμιο του ντεπόζιτου. Εάν παρά τις όποιες προφυλάξεις τελικά χυθεί καύσιμο έξω πρέπει να καθαριστεί καλά γιατί μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά ή διάβρωση.
  3. Ο εφοδιασμός πρέπει να γίνεται σε χώρο ανοιχτό μακριά από σπινθήρες ή φλόγα, να μην καπνίζουμε και ο κινητήρας να μην λειτουργεί.
  4. Ποτέ δεν πρέπει να αφήνουμε το ντεπόζιτο ανοιχτό. 

Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

Έλεγχος του νερού στο ψυγείο

Ξεβιδώνουμε την τάπα του ψυγείου.
Όταν ο κινητήρας του τρακτέρ είναι ζεστός πρέπει να καθυστερήσουμε το άνοιγμα ώσπου να πέσει η θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού, μετά χαλαρώνουμε την τάπα του ψυγείου γυρνώντας την σιγά- σιγά προς τα αριστερά κατά ένα κλικ, για να εκτονωθεί η πίεση. Όταν η πίεση πέσει, γυρνάμε τη τάπα μέχρις ότου βγει από τη θέση της. Η στάθμη του ψυκτικού υγρού πρέπει να είναι στη μέση του λαιμού του ψυγείου (1,5-4 εκατοστά κάτω από το στόμιο) και σε κάθε  περίπτωση να καλύπτονται οι κυψέλες. Ο κενός χώρος στο ψυγείο χρειάζεται για τη διαστολή του υγρού.
Αν υπάρχει απώλεια υγρού τότε συμπληρώνουμε την ποσότητα που απαιτείται με 50% από αντιψυκτικό υγρό και 50% καθαρό νερό χωρίς άλατα (νερό βροχής) .  Κατά την μίξη ρίχνουμε το αντιψυκτικό στο νερό και όχι αντίστροφα.  Αν η απώλεια είναι μικρή συμπληρώνουμε μόνο με καθαρό νερό.
Τοποθετούμε τη τάπα του ψυγείου στη θέση της στρέφοντας την προς τα δεξιά μέχρι να διαπιστώσουμε ότι έφτασε στο τέλος της περιστροφής της.
Χρειάζεται προσοχή όταν η θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού είναι υψηλή, υπάρχει κίνδυνος να εκτοξευτεί ζεστό ψυκτικό υγρό και να κάψει τον χειριστή. 

Κυριακή 15 Ιουλίου 2012

Έλεγχος λιπαντικού

Έλεγχος & Συμπλήρωση ποσότητας λιπαντικού του κινητήρα ενός τρακτέρ :
Προϋπόθεση είναι να βρίσκεται το τρακτερ να είναι σε οριζόντια θέση.
Σβήνουμε τον κινητήρα και περιμένουμε να περάσουν 15 λεπτά για να κατέβει το λιπαντικό στο κάρτερ.
Οφείλουμε να γνωρίζουμε που βρίσκονται στον κινητήρα τα σημεία : α) του δείκτη στάθμης λιπαντικού, και β) η τάπα, την οποία πρέπει να βγάλουμε για να προσθέσουμε λιπαντικό.
Τραβάμε τον δείκτη (στάθμης λιπαντικού) και τον σκουπίζουμε με καθαρό πανί (χωρίς χνούδι) ώστε να φανούν οι ενδείξεις Min-Max.
Βάζουμε τον δείκτη στη θέση του έτσι ώστε να εφαρμόσει καλά στην υποδοχή του.
Ξανατραβάμε τον δείκτη, το αποτύπωμα λιπαντικού πρέπει να ξεκινά μεταξύ των ενδείξεων Min-Max και να συνεχίζεται μέχρι την απόληξη του.
Σε περίπτωση κατά την οποία η στάθμη βρίσκεται κάτω από την ένδειξη Min, συμπληρώνουμε με καινούργιο λιπαντικό ίδιας πυκνότητας μέχρις ότου η στάθμη του να βρίσκεται ανάμεσα στις δύο ενδείξεις (Min-Max).
Η συμπλήρωση του λιπαντικού γίνεται αφού αφαιρέσουμε την τάπα από το στόμιο πλήρωσης με την χρησιμοποίηση χωνιού. Στη συνέχεια επανατοποθετούμε την τάπα στη θέση της και αναμένουμε 5 λεπτά για να κάτσει τον λιπαντικό στο κάρτερ.